21 desember 2012

Operasjon tre


I sommer kjøpte jeg inn frukttrær til hagen. I påvente av planting ble de stående utenfor inngangsdøra.  Jeg syntes de passet så godt der at jeg nesten lot dem bli, men de endte til slutt opp i hagen

Tanken på å ha et tre der har likevel ikke forlatt tankene...et som kunne tilføre farge og liv i sommerhalvåret og med bare dekorative greiner om vinteren. 




Valget falt på bjørk med mørke lekne greiner. 
Familien ble plassert i bilen og beordret ut på tresanketur. På et velegnet sted fant vi et velegnet tre… Mannen og jeg lekte «gubben og gamla» og jammen meg fikk vi opp rota. Hele treet med rot og basse ble plassert på taket og kjørt korteste vei hjem. Av en eller annen grunn så ikke mannen for seg å stoppe innom dagligvaren for å handle. Du kan tro bilen så ut etterpå… 





Potten som var tiltenkt treet ble for liten så dermed måtte den gamle skittentøykorga trø til. Treet ble plantet og jorda dekket med isolerende mose. 




Resultatet ble ganske bra, så nå krysser jeg fingrene for at det vil slå rot når våren kommer. 





 Imens skal det få stå å pynte gårdsplassen med nyinnkjøpte lys.



1 kommentar:

  1. Hehehe, kjenner meg igjen ja.
    Har man bestemt seg så har man bestemt seg,
    og treet var jo fiiint da.
    Og stort :)

    SvarSlett